Házi praktikák

Mángold főzelék készítése

Én ebben az évben találkoztam először a mángold-dal anyukám zöldséges kertjében, pedig eddig ő sem termesztette. A mángold gazdag A-, B1-, B2-, B6-, C-, E-, és K vitaminban, ezáltal megtalálható benne 3 egészséges zöldségféle, a spenót, a sárgarépa, a spárga értékes összetevői. Könnyen emészthető, nagy mennyiségű pektint tartalmaz. Antioxidáns tartalma segíthet a tüdő- és emésztőszervi daganatos betegségek megelőzésében, erősíti az immunrendszert, véd a szabadgyökök ellen. A mángold azok közé az élelmiszerek közé tartozik, amelyek az öregedéssel kapcsolatos kutatások szerint lassíthatják ezt a folyamatot, segíthetik megőrizni a testi és a szellemi erőnlétet az idősebb korban is.

mangold-level

Láttam már, hogy a piacon is árulják számomra furcsa módon nem „csokorban”, hanem levelenként.

Nekem most sok mángoldom volt, így a spenóthoz, parajhoz hasonló főzeléket készítettem belőle.

Mángold főzelék elkészítése:

A mángold leveleit egyenként alaposan átmossuk, majd apróra feldaraboljuk. Én nem vágom ki a vastagabb belső szárát, nyelét, mert semmi gondot nem okoz a főzés során. Olajon vagy vajon 2 fokhagymát megfonnyasztunk, majd beletesszük a mángoldot és  megpároljuk, sózzuk-borsozzuk, egy kis vizet öntünk alá és kb. 10-15 percig főzzük. Közben lisztet (rizslisztet a gluténérzékenyeknek) tejföllel csomómentesen elkeverünk és ezzel besűrítjük. Ha készen van, akkor kézi mixerrel összeturmixoljuk, így gusztusosabb a gyerekek számára is.

mangold-fozelek

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.