Házi praktikák

Étrend az egészséges hajért

Vigyázzunk az év eleji őrült fogyókúrákkal, mert ezek során vitaminhiányos állapotok jöhetnek létre és ezt bizony a hajunk és bőrünk is megsínyli. A csillogó egészséges hajért és a szép bőrért is megfelelő, színes, változatos étrendet kell tartanunk. A túl gyakran eszünk gyorséttermi ételt, és közben nem fogyasztunk zöldséget, gyümölcsöt, akkor ez is hajkárosodáshoz vezethet.

Milyen is a hajbarát étrend?

Napi kétszer kell a szervezetbe fehérjét juttatni, fontos a teljes kiőrlésű kenyér, olajos halak és máj rendszeres fogyasztása is.

A sok zöldség és gyümölcs minden téren jótékony hatással van szervezetünkre, amennyiben pedig kifejezetten erősíteni szeretnénk a hajunk minőségét, akkor fogyasszunk napi szinten cink tartalmú ételeket. Például: tojás, olajos hal, máj.

A haj szárassága, hullása sok esetben vitaminhiány miatt alakul ki. Ha színtelen, fénytelen a haj, annak leggyakoribb oka a fehérjehiány.

A zsíros hajat sok esetben a fűszerek túlzott fogyasztása okozza. Érdemes kerülni a csípős fűszereket (bors, chili, erős paprika). Vannak fűszerek, amelyek fogyasztása jót tesz a hajnak, ilyen a kömény és a kurkuma.

alma-haj

Miért nő olyan lassan a haj egyes embereknél?

A lassú hajnövekedést sokszor a B-vitamin hiánya okozza, melyet több tojás, hal, hüvelyesek fogyasztásával tudunk fokozni. Érdemes élesztőt nyersen vagy élesztőtabletta formájában fogyasztani, mert az élesztőben rengeteg a B-vitamin.

A haj idő előtti őszülésére a vashiány is hat. Vasat vörös húsokban, májban és zöld növényekben találhatunk, minta brokkoli, spenót.

A jód felel a hajat felépítő sejtekért. Jódot zöldségek és tengeri halak tartalmaznak.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.